Windkraft Journal

Windpark Thüle: 3% Mehr Ertrag Durch Windmessung Am Spinner – ISpin-Technologie Ermittelt Gondelfehlausrichtung

Die Energiekontor AG hat im konzerneigenen Windpark Thüle an zwei Anlagen des Typs Vestas V80 die patentierte Windmesstechnologie iSpin installiert, die den Wind direkt am Spinner misst…..Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windkraft-Journal, September 2016

windpower

iSpin provides 3% more production at Thüle wind farm by detecting turbine yaw misalignment

In spring 2016, Energiekontor installed the spinner anemometer technology iSpin, initially on two of seven Vestas V80-type turbines….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windpower Engineering & Development, September 2016

iSpin Guardian approach provides transparency in wind farm performance monitoring

The iSpin Guardian approach allows operators to compare the performance of individual turbines in a wind farm. In its report, ECN confirms that the iSpin Guardian approach….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

WindTech International, September 2016

Windpower monthly

„The power-curve warranties OEMs give are worthless“

The wind industry is being held back by the reluctance of manufacturers and operators to share data, argues Jan Nikolaisen, talking exclusively to Windpower Monthly…Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windpower Monthly, September 2016

Die Windbranche braucht mehr Transparenz bei der Leistung

Während der vergangenen fünf Jahre war ich als CEO von ROMO Wind viel unterwegs und habe mit Windparkbetreibern über Leistung und Optimierung von Turbinen gesprochen. Dabei habe ich etwas erlebt, was sehr bedauerlich ist für eine so erfolgreiche Branche….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Erneuerbare Energien, June 2016

Windpark-Messdaten – ISpin-Technologie Ermöglicht Präzise Leistungskurven

Der dänisch-schweizerische Windenergieanlagenoptimierer ROMO Wind hat zusammen mit Vattenfall bei einem Testprojekt im dänischen Windpark Nørrekær Enge an 13 Siemens 2,3-MW-Anlagen untersucht, wie sich die Leistungskurven auf Basis verschiedener Messmethoden unterscheiden….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windkraft Journal, May 2016

pes

Vattenfall and ROMO Wind publish performance data verifying that iSpin technology accurately measures wind farm performance

Danish-Swiss wind turbine optimiser ROMO Wind together with Vattenfall carried out a performance measurement project at Nørrekær Enge wind farm in Denmark using 13 Siemens 2.3 MW turbines. …Lesen Sie hier den ganzen Artikel

PES, May 2016

ROMO Wind, Vattenfall Complete Turbine Technology Study

Wind-turbine optimizer ROMO Wind, together with Vattenfall, carried out a performance measurement project at Nørrekær Enge wind farm in Denmark using 13 Siemens 2.3-MW wind turbines. The goal was to compare the power-curve measurement results of an IEC-compliant met mast, a nacelle LiDAR, and the iSpin spinner anemometer….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

North American Windpower, May 2016

Vattenfall and ROMO Wind publish performance data verifying accuracy of iSpin technology

Windpower Engineering & Development, May 2016

A better anemometer gives more accurate wind measurements and monitoring

Although intended to measure wind speeds, conventional anemometers often provide imprecise data. On a wind turbine, these devices are mounted on the nacelle behind the rotor. But this placement can provide distorted measurements because of potential for wind effects from the rotor and nacelle….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windpower Engineering & Development, April 2016

All in a Spin

Jan Nikolaisen, Co-CEO of ROMO Wind AG, talks to PES about the importance of accurate wind data collection and spinner anemometer technology….Lesen Sie hier den ganzen Artikel

PES, April 2016

Windkraft: Bei Großkomponenten Geld sparen

Jens Müller-Nielsen, Geschäftsführer der Romo Wind Deutschland GmbH, erklärt im Interview mit ERNEUERBARE ENERGIEN, warum ein gutes Windmessgerät sogar lebensverlängernd auf die Windenergieanlage wirken kann…Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Erneuerbare Energien, November 2015

ROMO Wind’s iSpin

The ROMO Wind iSpin system uses proven ultrasonic technology to measure wind where it first hits the turbine – directly at the spinner. In this way, it is able to measure parameters at the nacelle which until now have been difficult or impossible to measure accurately… Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windtech International, November 2015

pes

Danish Minister of Foreign Affairs is convinced by iSpin technology at HUSUM Wind

ROMO Wind is presenting its patented iSpin technology for measuring wind in front of the rotor at this year’s HUSUM Wind trade fair. Today, Danish Minister of Foreign Affairs Kristian Jensen visited the stand…Lesen Sie hier den ganzen Artikel

PES, September 2015

iSpin trials point to 7.7% boost in energy yield

Danish-Swiss outfit Romo Wind’s trials of a turbine-mounted ultrasonic wind measurement system, iSpin, have pointed to a 7.7% increase in energy …Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Recharge, September 2015

Pretty weird and awfully clever

Energy that falls from the sky, a wax engine that runs on lukewarm water, perpetual machines … Crazy ideas by dreamers? Maybe, but what if their ideas really work? Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Vattenfall News, June 2015

Wie neue Windmess-Technik den Ertrag von Windkraftanlagen steigert

Bislang wird der Wind an Windenergieanlagen in der Regel hinter dem Rotor auf der Gondel gemessen. Ungenauigkeiten sind möglich. Bei einer neuen Technologie wird die Messung vor dem Rotor vorgenommen. Dass damit der Ertrag der Anlagen gesteigert werden kann, bestätigen nun die Fachleute des DNV GL…Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Internationales Wirtschaftsforum Regenerative Energien (IWR), March 2015

Korrektur der Fehlausrichtung von Windkraftanlagen bedeutet im Schnitt 2 % Ertragsteigerung

Die iSpin-Technologie des dänisch-schweizerischen Unternehmens ROMO Wind misst den Wind direkt am Spinner der Windenergieanlage …Lesen Sie hier den ganzen Artikel

Windkraft-Journal, March 2015

Windkraft-Journal, March 2015